Több mint 30 órán keresztül várakozott a mentőre egy 73 éves asszony Budapesten

Balkanyar 2024. november 12. 12:00 2024. nov. 12. 12:00

Csípőprotézis-műtéten esett át az a 73 éves beteg, akihez az ügyeletes orvos hiába rendelt mentőt, a kocsi több mint 30 órás várakozás után érkezett csak meg. A család azóta sem kapott magyarázatot.

Több mint 30 órás várakozás után érkezett meg a mentő egy 73 éves asszonyhoz, akit csípőprotézis-műtét és több hetes lábadozás után múlt hét pénteken kellett volna átszállítani az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetből Csepelre – számolt be az RTL Híradó.

A beteg hozzátartozója szerint az ügyeletes orvos már két nappal korábban megrendelte a mentőt, amit reggelre ígértek, de az idős beteg hiába várt – írja a riportot szemléző Index.

Este 8 óra körül már sírva hívott vissza, hogy ez már nem állapot, hogy már ebédelni sem mert elmenni, mert várta a mentőket, nehogy lekésse őket, most akkor mi fog történni – nyilatkozott telefonon az RTL-nek a beteg fia.

Az idős asszony végül az éjszakás nővér tanácsára lefeküdt aludni, majd másnap reggel újra sírva hívta a fiát, aki szerint a kórházban nem kaptak egyértelmű tájékoztatást arról, hogy miért nem érkezett meg a mentő.

„Kiderítették, hogy az előző este az OMSZ-nél egy hölgy lehúzta édesanyám szállítását valamilyen okból kifolyólag. Ezt nem tudtuk eldönteni, hogy miért, de valamiért le lett húzva. Utána állítólag áttették egy másik betegszállító cégnek” – mesélte a hozzátartozó. 

Végül több mint harmic óra várakozás után, csak szombaton délután érkezett meg a mentő.

„Ez így nem állapot. 73 éves ember, gerincműtött, csípőműtött, nem akárhogy szállítható, több mint 24 órája vár, igazság szerint akkor már túl voltunk a harmincadik órán is. Annyira lelkileg megtört azalatt a másfél nap alatt, hogy két órán keresztül utána otthon vigasztaltam...” – mondta felháborodottan az idős nő fia.

A család azóta sem kapott magyarázatot a történtekre, ezért hivatalos panaszt nyújtottak be a mentőszolgálathoz. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy a panasz kivizsgálása folyamatban van. A betegszállítási feladatot tőlük péntek reggel 8 órától számított 24 órás időablakra rendelték meg, amit továbbítottak a területileg illetékes szolgáltató felé – tette hozzá a szóvivő.