Buszozás a sorsközösségnél

Balkanyar 2021. október 15. 09:39 2021. okt. 15. 09:39

A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője az elmúlt időszak fejleményeiről számolt be a Karol Wojtyla Barátság Központ gondozottjainak tartott előadásában a minap.

A helyi tömegközlekedésért felelős szakmai vezető hangsúlyozta, munkája során maximális pozitív hozzáállást tapasztal mind a városvezetés, mind a szolgáltatást végző Inter Tan-Ker Zrt. részéről. A korábbiakhoz képest jelentős változás, hogy nagymértékben csökkent az utaspanaszok száma, ugyanis elsősorban igényeket, észrevételeket fogalmaznak meg a bejelentők. A módosítási javaslatokat a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. a környéken lakó utasok bevonásával alaposan megvizsgálja, majd dönt a vonatkozó kérelemről – mutatott rá Hári Ernő.

– A Széchenyivárosból reggel és délután csúcsidőben immáron öt percenként járnak buszok – mutatott rá a szakember. - Ahogy bővül a menetrend, úgy növekednek az igények. Tehát igenis mutatkozik kereslet a helyi tömegközlekedés iránt, de a költségoldalt is nézni kell. Azokon a területeken érdemes fejlesztenünk, ahol több utasra számíthatunk. Ezen felül most már utazástervező alkalmazás és mobiljegy-vásárlási lehetőség is rendelkezésre áll.

Kérdésre válaszolva elmondta, már készülnek a hatástanulmányok az elektromos autóbuszok beszerzésére vonatkozóan. Alapvető probléma, hogy ezen járművek vételára rendkívül magas; pillanatnyilag 140-180 millió forint között mozog. Emellett az áramtermelés- és vételezés lehetőségét is meg kell teremteni, ami nagyon költséges. Ráadásul az energiaárak idén drasztikusan emelkedtek. Arra úgyszintén célszerű gondolni, hogy négy-öt év elteltével az e-autóbuszokban lévő akkumulátorokat muszáj kicserélni, ami jelenleg 48 millió forintot kóstál blokkonként. Mindezek tudatában érdemes teljesen elektromos buszok vásárlásában gondolkodni – hangzott el.

Arról is beszámolt a sorsközösségnek Hári Ernő, hogy a jelenleg futó hibrid autóbuszokat 2023 és 2025 között újakra kívánják cserélni, mert a felújítás nem gazdaságos. Napjainkban 120 buszsofőrt alkalmaznak. Ebben a tekintetben várólista alakult ki, „tehát amikor a helyzet megkívánta, minőségi cserét hajtottunk végre”. (Fotó: Mátyus István)